بهداشت خواب فرزندان

بهداشت خواب فرزندان

بهداشت خواب فرزندان

( بهداشت خواب فرزندان ) خواب سالم به معنای داشتن خواب کافی و با کیفیت خوب و داشتن روال خواب منظم است. خواب برای رشد، ایمنی و یادگیری ضروری است و برای کمک به بهبودی و بهبودی کودکان از بیماری و آسیب مهم است. خواب کم با مشکلات سلامت روان، رشد ضعیف و کاهش عملکرد مدرسه مرتبط است. ( بهداشت خواب فرزندان )

 


چرا خواب برای فرزندم مهم است؟

 

همه کودکان برای رشد، یادگیری و رشد به خواب نیاز دارند. خواب کافی برای سلامت جسمانی، عملکرد مغز، سلامت عاطفی، ایمنی و توانایی کودک شما برای عملکرد روزانه حیاتی است. داشتن یک خواب خوب شبانه می تواند به کودک شما کمک کند تا شادتر باشد، به او کمک کند تا چیزها را به خاطر بسپارد، و رفتار خود را بهبود بخشد.

نداشتن خواب کافی یا خوب نخوابیدن می تواند بر نحوه یادگیری کودکان تأثیر بگذارد و منجر به نوسانات خلقی، رشد ضعیف و مشکلات رفتاری شود.

 

بهداشت خواب فرزندان

 


 

کودکان چقدر به خواب نیاز دارند؟

 

مقدار خوابی که کودک شما به آن نیاز دارد با رشد او تغییر می کند. همه افراد متفاوت هستند، اما به عنوان یک راهنما، کودکان هر شب به مقادیر زیر نیاز دارند:

  • سنین 3 تا 5: 10 تا 13 ساعت (شامل چرت زدن)
  • سنین 6 تا 12: 9 تا 11 ساعت
  • سنین 13 تا 18: 8 تا 10 ساعت

 

بهداشت خواب فرزندان

 


 

نکاتی برای کمک به خواب خوب کودکان

 

خواب کافی برای کودک شما به اندازه تغذیه سالم و ورزش مهم است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به کودک شما کمک می کند تا بخوابد، بخوابد و به اندازه کافی خوب بخوابد:

برنامه خواب خود را تنظیم کنید: مطمئن شوید که کودک شما به اندازه کافی زود به رختخواب می رود تا بتواند به خواب مورد نیاز خود برسد. پس از تعیین زمان مناسب برای خواب، به آن پایبند باشید – حتی در آخر هفته.

یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید: هر روز یک روال مشابه را دنبال کنید: حمام یا دوش گرفتن، تعویض لباس خواب، مسواک زدن، خواندن یا گذراندن زمان آرام در اتاق خواب، خاموش کردن چراغ ها و رفتن به خواب.

به کودک خود کمک کنید تا آرام شود: کودکان پرمشغله به مدتی برای استراحت نیاز دارند. به نواختن موسیقی ملایم یا خواندن برای آنها فکر کنید.

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب برای خواب مناسب است: اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب تاریک و ساکت است. اگر کودک شما در شب مضطرب یا می ترسد، از چراغ شب استفاده کنید.

از مواد محرک دوری کنید: مطمئن شوید که کودکتان از چای، قهوه، شکلات و نوشیدنی های ورزشی بخصوص در بعدازظهر اجتناب می کند.

فناوری را خاموش کنید: سعی کنید یک ساعت قبل از خواب کامپیوتر، تبلت و تلویزیون را خاموش کنید تا به خواب بهتر کودکتان کمک کنید.

 

بهداشت خواب فرزندان

 


علائم مشکلات خواب

 

اگر عادات خواب خوبی ایجاد کنید و فرزندتان همچنان در به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل دارد، ممکن است مشکل خواب داشته باشد. ممکن است متوجه مشکلات رفتاری، مشکل در تمرکز شوید یا ممکن است در طول روز خسته به نظر برسند.

علائم مشکلات خواب عبارتند از:

  1. راه رفتن در خواب
  2. خیس کردن تخت
  3. ترور شب
  4. دندان قروچه
  5. خرناس
  6. مشکل تنفس در هنگام خواب، یا مکث طولانی بین نفس ها.

علت هر چه که باشد، مهم است که با کودک خود در مورد آنچه او را نگران می کند صحبت کنید و در مورد قوانین روشن در مورد روال قبل از خواب تصمیم بگیرید. تمجید از کودک و تقویت رفتار خوب نیز به بهبود مشکلات قبل از خواب کمک می کند. اگر فکر می کنید کودک شما ممکن است مشکل خواب داشته باشد، به خصوص اگر هنگام خواب مشکل تنفسی داشته باشد، با پزشک خود صحبت کنید.

 

بهداشت خواب فرزندان

 

 


منابع:

https://www.healthdirect.gov.au/sleep-tips-for-children

https://www.childrens.health.qld.gov.au/

سلامت روان چیست و چرا برای خانواده شما مهم است؟

 


قسمت اول بهداشت خواب فرزندان

 

 


بهداشت خواب فرزندان قسمت دوم

دیدگاهتان را بنویسید